fredag 6 februari 2015

UF i Skåne - ett helgjobb

Nu börjar det dra i hop sig för de regional finalerna i Ung Företagsamhet. Över 700 skånska företag ska tävla i en rad kategorier. Den mest prestigefyllda kategorin är Bästa UF företag.

Från mängder av ansökningar och företagsrapporter har en jury vaskat fram 33 bolag som ska presentera sig i Lund i nästa vecka. De ska göra en presentation på fyra minuter och sedan Q&A. De tolv bästa går sedan vidare till en final och allt avgörs på Våga Vara Egenmässan på Emporia 11 mars.

Jag noterar ganska nöjd att av de 33 företagen från Skåne så kommer 25 från ProCivitas och nu ser jag fram mot lördag och söndag då jag i hop med två gamla framgångsrika UF-elever ska se till att presentationerna är sylvassa.

Jag kan redan avslöja att årets företag har lyft sig magiskt mycket sedan jag träffade dem för första gången i oktober. De representerar verkligen Work Hard, Be Nice, Dream BIG och vilken utvecklande resa de gjort. Vill du träffa dem så boka in 11 mars på Emporia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar