fredag 14 december 2012

Lästips för marketing

Jag har tidigare berättat om några lästips inom finans och ledarskap jag gett till några elever på ProCivitas. Finanstipsen hittar du här och ledarskapstipsen finner du här.

Nu har en del elever efterfrågat lästips inom marketing. Amazon har en egen lista: http://www.amazon.com/Top-Marketing-Books-All-Time/lm/3JOLQUOTP0K0T
Många böcker är "how to succeed in mailorder", men det finns en del ljusglimtar. Jag gillar speciellt Ogilvy on Advertising.




På  Passion for Business finner jag en annan lista och även här finns några klassiska favoriter. Jag är förtjust i den akademiska profilen på Kellog on Branding: The Marketing Faculty of The Kellogg School of Management, Kotler&Tybot.

Att kika lite i dessa böcker är ett utmärkt komplement till Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar