måndag 29 oktober 2012

Back to Warwick with PCUKUT


En av mina trevliga arbetsuppgifter som ordförande för ProCivitas alumni är att visa upp de bästa internationella skolorna för dagens elever och där på plats få möta våra alumnielever.

I dag var starten av PCUKUT2012 och 32 elever rullade ut från London i nordvästlig riktning mot Warwick University. Jag rankar Warwick som en av de bästa skolorna i Europa speciellt för ekonomer.

Drygt 33 000 söker varje år och de tar in ca 3 000, så konkurrensen är tuff. 33% är studenter från utanför UK och 60 av dem av från Sverige och enligt mina noteringar är 9 av dem från ProCivitas.

Admissions gav en bra presentation av tillgängliga program och vad de letar efter i ”the applicant pool”.

Medan eleverna fick en tour av befintliga Warwickelever presenterade jag hur det nya betygssystemet ser ut i Sverige och förde en dialog med dem om vad A, B och C betyder och vad som är skillnaden mellan Matematik 1 och A.

Vi avslutade med lunch på Dirty Duck och där dök tre av våra alumnis körde Q&A. Jag ser fram mot att träffa dem i gen på fredag när vi har alumnimöte inne i London.

I morgon ser jag fram mot många kära återbesök på Oxford University!

Jag uppdaterar med bilder i morgon och till dess: Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar