tisdag 24 maj 2011

Handels ingen genväg till börstoppen!

De som läser min blogg vet att jag är lite avig mot Handelshögskolan i Stockholm, men det är en av de absolut bästa utbildningarna i Sverige och många av ProCivitas elever stormtrivs där. Varje gång jag är i Stockholm smiter jag förbi och försöker träffa dem. Det är dock inte alltid genvägen till de stora börsjobben rapporterar Affärsvärlden i dag:

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3185394.ece

Det ska bli intressant att se den listan om 10-20 år, när Affärsvärlden (om tidningen finns kvar) rapporterar om framgångsrika gymnasieskolor. Jag är rätt säker på att ProCivitas kommer att nämnas där.

Lite skoj och lite allvar. Det handlar inte bara om skola utan det är oftast andra drivkrafter som avgör. Varför inte läsa nedanstående ytterliggare en gång:

Work Hard, Be Nice, Dream BIG

1 kommentar:

  1. Glöm inte oss i all Warwick-yra.

    http://realtid.se/ArticlePages/201105/20/20110520135002_Realtid865/20110520135002_Realtid865.dbp.asp#ArtStart

    SvaraRadera