måndag 10 januari 2011

Vem besöker min blogg?

Ett drygt halvår efter det att jag börjat med min blogg, så är jag ju nyfiken på vem som besöker den. 2387 unika besökare har jag nått och de dagliga besökarna varierar från 20 till 450. Det rimmar rät väl med antal vänner jag har på Facebook och Linkedin där jag också länkat till min blogg i bland. Nu har det inte vimlat av kommentarer och ”gilla” men vad jag kunnat spåra följande kategorier som besöker mig:

Elever

Personal

Föräldrar

Konkurrenter

Till och med Lärarnas Riksförbund har hittat mig och länkat till mig! Det är säkert för att jag tycker att lärare ska ha högre löner!

Anyhow, av besökarna är Safari den mest populära webbläsaren med 37% av träffarna, följt av Chrome med 19% och Internet Explorer och Firefox med 18% vardera.

Windows är fortfarande det mest använda operativsystemet med 47%, tätt följt av Mac OS med 41%. Iphone har 10% och de följande 2% delas av Android och Ipad. 1 besökare har också letat sig hit med hjälp av sin Sony Playstation!

De flesta besökarna är naturligtvis från Sverige, men fläckar syns även på kartan i framför allt USA och England. Att det är få i Kina är förståeligt, då min blogg inte går att nås därifrån!


Vem är du?


Work Hard, Be Nice, Dream Big

是好的,努力,梦想大

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar