lördag 11 december 2010

Going more digital



Det är tufft att försöka vara en modern skolledare som vill hänga med i ungdomarnas tempo. Det räcker inte att ha 450 kontakter på Linkedin, ha en egen websida, vara aktiv på Facebook med nästan 2000 vänner/elever, skriva egen blogg, svara på alla mail inom 24 timmar, kämpa för en daglig uppdatering av ProCivitas hemsidor! Allt detta sker både via datorn, mobilen och Ipaden som nu vaknat till liv igen!

Nu ska du också ha konto på Foursquare eller Gowalla och checka in på olika ställen via GPS applikationen i din smartphone. Jag verkar inte vara så sen till checkin. På respektive skola hade ”bara” ett 20 tal elever lyckats komma före! Jag är också den som checkat in flest gånger på mitt lokala gym!

Har du checkat in än?

Work Hard, Be Nice, Dream Big
是好的,努力,梦想大

2 kommentarer:

  1. Ska jag visa dig hur du fuskar och snor borgmästarskapet från dina studenter? :)

    SvaraRadera
  2. Jag låter gärna mina elever vara mayor

    SvaraRadera