söndag 11 december 2016

Payback time



För ett tag sen bloggade jag om alumnielever som är skyldig mig en middag eller två: http://peterconnee.blogspot.se/2016/08/dbd-dream-big-dinners.html. Flera inbjudningar har sedan kommit mig tillhanda och fredags kväll var det lite extra speciellt.

Jag har skrivit om Peter tidigare som entreprenör på Mionix, en av Veckans Affärers Supertalanger för några år sedan och nu i farten igen med The VXO Company. Nu ska det byggas mälteri för den boomande ölbranschen. Det ska också byggas bryggeri i Växjö samt öl- och vinimport där affärerna redan är i gång.

I fredags kväll fick vi vara med om både hyttsill och premiär av spännande ölsorter i Kosta. Det är inte varje dag man hamnar i Smålandsposten:  http://www.smp.se/lessebo/lokala-formagor-satte-ol-i-fokus/ 

I går följde vi upp med lunch på PM&Vänner, en av mina absoluta favoritrestauranger i Sverige med långa samtal om entreprenörskap, investeringar och annat spännande.


Tills vi hörs igen: Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar