torsdag 3 september 2015

Var gick presidenten på college?

Jag är mitt i min roadshow på ProCivitas och föreläser om hur Du tar dig in på toppskolor utomlands. I går i Malmö fick jag frågan om var USA's presidenter har gått och jag visste att Harvard och Yale var överrepresenterade. Idag kan jag dock presentera hela listan. Här är de skolor som har haft flest presidenter (enligt www.presidentusa.net):

Harvard University
College of William & Mary
United States Military Academy
Yale University
Columbia University
Princeton University
Union College


Under det finns det en lång rad skolor som bara haft en president. På listan finns bara två europeiska skolor: London School of Economics och Oxford.

I sammanhang med denna lilla research så hittade annat spännande att publicera, men det får bli en annan gång. Tills dess: Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar