söndag 13 september 2015

Fler kartor

De som känner mig lite vet jag jag älskar kartor. En av alumnieleverna från ProCivitas skickade detta till mig i helgen:
http://www.buzzfeed.com/tomchivers/bhutan-loves-its-archery-apparently#.jc6EDMzRx


Några kommentarer:

karta 1: Sverige verkar vara safe
karta 2: Svenskar använder mycket blonderingsmedel i håret
karta 8: så spännande att se
karta 12: när jag var på Antarktis för några år sedan var jag inte lika långt söderut som Riksgränsen ligger norrut och Ushuai som är världens sydligaste skidort verkar ligga i höjd med Skåne
karta 14: borde inte golf vinna i åtminstone Skottland?
karta 16: oj vad litet Sverige blev
karta 18: hmm, bara polackerna tycker att Ryssland är det största hoten mot freden! Intressant att så många Nato länder tycker att USA är det största hotet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar