onsdag 18 mars 2015

ProCivitas Alumnimeeting Stockholm coming up


Måndagen 11 maj är det dags för nästa ProCivitas Alumnimeeting i Stockholm på Office Bar. Jag gillar deras slogan Work Hard, Party Harder!!! De glömde bara Be Nice och Dream BIG också.

Vi ses för att mingla och knyta kontakter över skolor och årskurser. Det brukar vara mindre av frasen "minns du när vi var på xx" och mer på dagens möjligheter.  På plats brukar jag dela ut några av årets alumnipriser också. 

Jag har bjudit in alla alumnis som jag vet finns i Stockholm just nu och det bör vara minst 282 stycken. Jag har säkert missat en del. Av dessa så anmälde sig 55 stycken inom 12 timmar. Via Linkedin så finner jag följande kring dessa 55:

20% jobbar i finansiella sektorn
8% har studerat/studerar juridik
32% har studerat minst en termin utomlands
44% har tagit minst brons i UF på regional mässa
33% har pluggat/pluggar på Handels
20% är med i Nova100 eller liknande nätverk*
24% kan betecknas  som entreprenörer*
12% har pluggat/pluggar på KTH
12% har ej Linkedinkonto
4% jobbar politiskt*
0% arbetslösa*
49% från Helsingborgsskolan
42% från Malmö
9% från Växjö
96% är Facebookvänner med mig (snart 100%)

*jag vet att några av kategorierna som t ex entreprenör är godtyckligt bedömda av mig

Om du inte fått någon inbjudan så hör av dig! Jag ser fram mot att träffa dig!

1 kommentar:

  1. Hej Peter! Hur många av alumni eleverna går / har gått på Stockholms universitet?

    SvaraRadera