fredag 2 mars 2012

Rektor! Ett ökenjobb?

Att vara rektor är ett tufft jobb rapporterar bla tidningen Chef på http://www.chef.se/dynamisk/index.php/index/artikel/rektor-jobbet-ingen-vill-ha/. Det är ingen lysande bild som målas upp. Jag fastnade framför allt för en mening mitt i artikeln:

"Det finns redan för många förvaltande typer och för få entreprenörer i skolan”.

Jag kan nog redan nu hålla med. Jag har mött så många bland mina konkurrenter som fokuserar mer på mallar, kostnadsställen och processer än att engagemang och närvaro!

Jag har precis ställt till rektorerna på ProCivitas om de känner igen sig. Jag hoppas inte det. Jag har bara fått ett kort svar med bild på fredag kväll:

Det är inget ökenjobb!


Bilden är tagen lite utanför Dubai på ProCivitas kickoff 2008! Jag kan tycka att den visar på Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar