måndag 15 juni 2020

Sharespine - min nya investering i alumins från ProCivitas



Jag gillar entreprenörer och alumins från ProCivitas. Genom åren har några tagit kontakt med mig och frågat om jag vill investera i deras ventures. Jag räknar till snart 20 stycken och några har gått jättebra och andra lite sämre.

Häromdagen blev jag förhoppningsvis lycklig delägare i Sharespine. Bolagets VD heter Runar Hreinsson Wahlgren och de handlas nu på Pepins bl a tillsammans med Färsking och Lohilo Foods där jag också är lite delägare.

Runar tog examen i den andra ProCivitaskullen i Helsingborg 2001 och blev redan då utsedd till Årets Entreprenör. 2006 blev han utsedd till till Alumni of the year då hans bolag blev blev börsnoterat. Han är en av de få som har två sköldar ovanför sitt skrivbord. Följ gärna Runar, han är en förebild för #whbndb. De övriga med två sköldar är Nick Dahl (Larsson), Christopher Jonsson, Peter Nygren och  Linda FalkBoman.

Jag ser redan nu fram mot nästa investering. Är det du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar