onsdag 31 januari 2018

Supertalanger från ProCivitas igen!

De som känner mig vet att jag gillar rankingar och idag publicerades Veckans Affärers lista över de coolaste supertalangerna i Sverige under 40 år. De senaste tio åren har alumnielever från ProCivitas varit med och i år så highlightas:

Max Bergman
Supercool entreprenör som sedan i höstas även är börsVD på Fram Scandinavia. Max tog examen från  ProCivitas i Helsingborg 2003 och efter Handelshögskolan fortsatte karriären. Jag är också lite aktieägare i Fram och kan bara klandra Max för att han inte släppte in mig tidigare!

Julia Wiklander
Julia driver Girls Globe och är en stor inspiratör och har ett engagemang, för ett bättre samhälle, utöver det vanliga. Hon tog examen från ProCivitas i Malmö 2005 och jag är så glad att hon varit tillbaka många gånger och föreläst på skolan och också tagit emot internships för flera elever från ProCivitas.

Jakob Dahlberg
Examen från ProCivitas i Malmö 2010. Entreprenör utöver det vanliga redan i gymnasieåldern och nu CEO&Founder Arhro som som utvecklar mjukvara som läkemedel för artros. Genom att utnyttja data levererar de en ny typ av medicinering, bortom piller och kirurgi, som ska bidra till positiva hälsoeffekter.

Jag vet så många fler som borde ta plats på denna supertalanglista, men det kommer fler år.

Följ Max, Jakob och Julia och låt dig inspireras av dessa supertalanger. De representerar verkligen Work Hard, Be Nice, Dream BIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar