fredag 3 november 2017

Alumnimeetings Hongkong

Jag gillar HongKong och såg till att spendera mitt höstlov här. Hongkong är ett av mina favoritställen i världen.  Hongkong har också lockat många alumnielever från ProCivitas genom åren, som ofta har läst en termin eller två på något av de välrenommerade universiteten här.

Under mina dagar här hade jag förmånen att träffa Victoria Chan, som driver flera spännande entreprenöriella projekt i Shanghai och i Sverige. Jag har skrivit om Viktoria tidigare. Läs gärna mer här. 


Hongkong skyline

Albert Torstensson pluggar sin MBA här innan den ska avslutas på Columbia Business School i New York. Albert har varit i Hongkong på utbyte för några år sedan och är verkligen en talang du bör följa. I går kväll lärde jag mig mycket nytt om ekonomi och politik i Kina.


En vacker takterass efter en trevlig kväll

Tyvärr missade jag ett par elever i närheten, men jag lovar att komma tillbaka! Det är ett härligt gäng alumnielever ProCivitas har runt om på jorden och jag hoppas snart kunna lansera ett verktyg som gör att vi kan dra än mer nytta av vårt gemensamma nätverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar