torsdag 2 februari 2017

Nya supertalanger från ProCivitas

Veckans Affärer utser varje år 101 supertalanger under 40 år och de sista åren har det varje år varit med några från ProCivitas. Årets lista publicerades i dag och den finner du här: http://www.va.se/nyheter/2017/02/01/hela-listan-har-ar-sveriges-101-supertalanger-2017/

I årets lista finns fyra supertalanger från ProCivitas med:

Karriärister
Richard Hertvig (Växjö) från Alvestaglass har jag berättat om flera gånger innan. Förra årets blev han bl a årets alumnielev.

Nick Larsson (Helsingborg 2008) från TrueCaller har jag också skrivit om fler gånger innan. Lite kul att både Rickard och Nick var med på samma bild på alumniträffen i Stockholm 2016: http://peterconnee.blogspot.se/2016/05/best-procivitas-alumni.html

Samhällsbyggare
Nina Khoi (Malmö 2006), som är "VD trainee" på Nacka kommun. När jag läser min rekommendation jag skrev för några år sedan så blir jag extra stolt att följa henne idag.

Finansfolket
Oscar Karlsson (Växjö) har tagit för sig rejält i den svenska finansvärlden och en karriär jag har följt i många år.

Entreprenör
Även om Sofie Woge inte är en ProCivitaselev ska du hålla extra koll på en lokal förmåga och för mig riktigt personlig entreprenörsfavorit.

Följ och låt dig inspireras av alla dessa härliga människor som verkligen representerar Work Hard, Be Nice, Dream BIG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar