söndag 23 oktober 2016

LinkedIn- ett krav i dag



Jag tycker att alla elever från ProCivitas med ambitioner ska ha en profil på LinkedIn. I dag var Linda Björck från SmartBizz och föreläste i Helsingborg i ämnet.

Linda visade tips och tricks för att få din profil att stötta de ambitioner du har.  De var flera handfasta tips som jag själv och många andra direkt kunde ta åt sig av. . Det handlar mycket om att ge och få tillbaka. Det var extra trevligt att se drygt 20 mentorer i publiken också


När jag kikar bland mina drygt 3 000 kontakter på Linkedin ser jag att merparten är alumnielever från ProCivitas.  En viktig sak för mig är att ge driftiga elever en kort rekommendation på LinkedIn  Jag summerar att jag sedan maj 2009 har skrivit 318 rekommendationer och bara fått fyra tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar