torsdag 2 juni 2016

Summer Reading List

Jag får nästan varje dag förfrågningar från ProCivitas mest studiemotiverade elever om lästips. Jag har tidigare tipsat om Bill Gates lästips och nu kommer Mr Gates med något för sommaren 2016: Här finner du hela listan: https://www.gatesnotes.com/About-Bill-Gates/Summer-Books-2016



Seveneves, by Neal Stephenson.
How Not to be Wrong, by Jordan Ellenberg.
The Vital Question, by Nick Lane
The Power to Compete, by Ryoichi Mikitani and Hiroshi Mikitani.
Sapiens: A Brief History of Humankind, by Noah Yuval Harari.

Jag har redan tankat ned böckerna till min Ipad och ser fram mot några trevliga dagar på balkongen eller under ett olivträd i sommar.

Normalt brukar jag länka alla lästips till Bokus.com, men då de nyligen grovt misshandlat en av sina mest trogna kunder, så väljer jag att inte länka alls idag.

Tills vi hörs igen: Work Hard, Be Nice (glömde Bokus.com) Dream BIG!

2 kommentarer:

  1. Sapiens ar kanon.

    Mvh,
    Emil

    SvaraRadera
  2. Emil, ser fram mot att läsa den i sommar. ProCivitas Riskkaptialfond kommer att starta snart på riktigt. Hoppas att få med dig i teamet

    SvaraRadera