måndag 25 februari 2013

Alumnis och UF


Jag måste erkänna att ibland tycker jag att förlängda sportlov är roligare än bloggen. I år blev sportlovet lite extra långt, men jag har haft några “mini alumni meetings”  i Sestriere, Val Thorens, Chamonix och Champoluc. Det var väldigt kul att träffa gamla elever som väljer en mer avslappnad bana under åtminstone de första åren efter gymnasiet.

Väl hemma gläds jag extra mycket åt UF-verksamheten på ProCivitas. Årets gäng verkar hålla kanonklass och det märks inte minst bland alla de företag som blivit nominerade till finalomgången i Bästa UF-Företag. Ung Företagsamhet tillsammans med företrädare för det regionala näringslivet har av årets alla företag valt ut 48 stycken. Av dessa kommer 29 från ProCivitas i Helsingborg och Malmö. Dessa visar verkligen på Work Hard, Be Nice, Dream BIG och jag önskar dem all lycka i finalen. De har en lång vinnarhistorik att försvara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar