måndag 27 augusti 2012

Amerikansk examen igen!



 Trogna läsare av min blogg kanske minns att en elev från ProCivitas tog sin amerikanska examen efter bara ett highschool år och som Salutatorian: http://peterconnee.blogspot.se/2012/05/salutatorian.html

Nu har precis terminen kommit i gång och jag var lite extra nyfiken på att hälsa på de elever som varit iväg på ett utbytesår för att få ta del av deras erfarenheter samt naturligtvis be om idéer för att löpande förbättra ProCivitas.

Stephanie berättar om sitt underbara år i Kalifornien och säger: Ja, just det! Jag tog ju amerikansk examen med full pott och nu har Högskoleverket godkänt examen, så jag tänkte bara tacka för de två åren på ProCivitas. Nu hoppas jag komma in på läkarlinjen till våren.

Trist att dessa elever inte går sitt tredje år hos oss, men samtidigt är jag rejält stolt över att våra elever lyckas knäcka en amerikansk examen med MVG/A i allt!  Delar av den svenska skolan verkar ju inte vara fullt så botten, som media gärna beskriver!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar